1. FeF‘as nelaiko savęs radikaliu judėjimu, bet jei turėti savo nuomonę ir ją pasakyti yra radikalu…
2. FeF‘as kritikuoja patriarchatą (lot. pater – tėvas, gr. archē – valdžia) ir nesiekia įgyvendinti matriarchato (lot. mater – motina, gr. archē – valdžia) . FeF‘as už lyčių egalitarizmą, už horizontalius bendruomenių santykius, už decentralizuotą valdžią, ir tiesioginę demokratiją.
3. FeF‘ui feminizmas – tai žmogaus laisvė būti tokiai/tokiam, kokia/koks jau esi ir kokia/koks nori būti, nepaisant įkyriai peršamų stereotipų. Tai laisvė kurtis gyvenimo modelius pačioms/patiems, siekti ir įgyvendinti pačias įvairiausias asmeninės savirealizacijos formas.
4. FeF‘as pasisako prieš bet kokį išnaudojimą – darbe, šeimoje, mokykloje etc. Joks žmogus nėra nei kapitalisto, nei valstybės, nei kito žmogaus nuosavybė ir turi kovoti už tai, kad nebūtų paverstas eksploatuojamu įrankiu.
5. FeF‘as mano, kad neužtenka vien akademinio diskurso tam, kad visuomenė imtų keistis ir judėti į visišką kiekvieno asmeninį išsilaisvinimą ir kolektyvios laisvės būseną. FeF‘as pirmiausiai pasisako už tiesioginį veiksmą, ne tik už veikimą intelektualinėje ar virtualioje erdvėje. Todėl FeF‘as gali užklupti bet kur ir bet kada.
6. Universitetas yra apkerpėjusi ir sustabarėjusi struktūra, kuri išleidžia į pasaulį ne laisvas, kritiškas ir drąsias asmenybes, bet intelektualinį produktą – žmogų, kurio žinios tėra priemonė remti esamą sistemą. FeF‘ui labai apmaudu, kad Lietuvos studentai prarado jaunatvišką drąsų, gaivališką spontaniškumą ir kad akademinė bendruomenė sustingusi nuobodulyje.
7. Šiuo metu svarbiausias FeF‘o tikslas – sukelti diskusijas, kad tai, kas vyksta visuomenėje, nebūtų jos pačios traktuojama kaip teisinga ir galutinė duotybė. Šis pasaulis yra mūsų visų, todėl kiekviena/s iš mūsų galime ir turime kalbėti, veikti ir dalyvauti visuomenės transformacijos vyksme.
8. FeF‘as atstovauja tik sau, nenori atstovauti niekam kitam ir būti niekieno kito atstovaujamas.
9. FeF‘as nėra prieš religiją apskritai, bet FeF‘as pasisako prieš patriarchalinę Bažnyčios instituciją, kuri siekia kontroliuoti žmogaus asmeninį gyvenimą, kišasi tiek į valstybės, kuri yra sekuliari, valdymą, tiek į visuomeninį gyvenimą[1]
10. FeF‘as mėgsta įkvepiančius ir drąsius kūrinius, turinčius keičiančiąją galią tiek asmeniniu, tiek socialiniu lygmeniu. Kiekvienas kūrinys turi veikti pasaulį – turi įkvėpti žmones asmeninei laisvei ir griauti nedrąsos, susikaustymo, inertiško paklusimo primestiems elgesio modeliams sienas, turi atverti neatrastas pasaulio pažinimo galimybes, padėti atrasti alternatyvias mąstymo ir veiksmo formas.
[1]http://www.lrytas.lt/-12633271921262087054-monsinjoras-a-svarinskas-apie-%C5%A1-saukos-paveiksl%C4%85-nupai%C5%A1%C4%97-ka%C5%BEkoks-menininkas-bjaur%C5%B3-paveiksl%C4%85-ir-pad%C4%97jo-%C4%AF-prezident%C5%ABr%C4%85.htm
_________________________________________
feministinis.frontas@gmail.com
+37061617324
Žymos: ką pasakyti, mes rašome, nes turime
18 liepos, 2010 1:26 pm |
Universitetas yra apkerpėjusi ir sustabarėjusi struktūra, kuri išleidžia į pasaulį ne laisvas, kritiškas ir drąsias asmenybes, bet intelektualinį produktą – žmogų, kurio žinios tėra priemonė remti esamą sistemą. FeF‘ui labai apmaudu, kad Lietuvos studentai prarado jaunatvišką drąsų, gaivališką spontaniškumą ir kad akademinė bendruomenė sustingusi nuobodulyje.
Nesutinku su šio teiginio kategoriškumu. Esu universiteto dėstytoja, aktyviai domiuosi mokslo, švietimo naujovėmis, pritariu feministinėms nuostatoms. Taigi nereikia skubotų apibendrinimų. Universitetuose yra įvairių dėstytojų ir dar įvairesnių studentų. Mane asmeniškai neretai glumina daugybės studentų, rečiau studenčių, neišprusimas feminizmo klausimais. Dar viena nemaloni naujovė – tai studentų ginama teisė nežinoti. Beje, teko patirti ir stresą, kai dėl feministinių idėjų sklaidos studentai mane įskundė. Bet tai smulkmenos. Vertinu ir mielai ir šiltai prisimenu kitokius studentus.
19 liepos, 2010 11:30 am |
Regina, labai džiugu, kad esat. Jūsų pacituotą teiginį galima ir ne kategoriškai interpretuoti – jis daugiau nusako bendrą tendenciją ir neapima visų akademinės bendruomenės narių. Kadangi kaip rašėte, Jus net buvo įskundę studentai už feministinių idėjų sklaidą, tai tik patvirtina pirmame punkte mūsų išsakytą mintį – turėti ir viešai pasakyti savo nuomonę ypač tokiais klausimais kaip feminizmas mūsuose vis dar dažniausiai yra “radikalu“, i.e. nepageidautina. Todėl manau yra prasminga solidarizuotis į kolektyvinį judėjimą feministinių idėjų labui ir drauge įnešti naujų vėjų tiek akademinėje, tiek apskritai viešojoje erdvėje.
Feministinis frontas atviras tiek studentams, tiek dėstytojams, tiek ir neakademinės bendruomenės nariams.
Todėl kviečiu ir Jus, Regina, ir kitus besidominčius pagal galimybes jungtis prie mūsų ir siūlyti savo idėjas įvairioms akcijoms ir kitai feministinei veiklai. Rašykite feministinis.frontas@gmail.com, mielai lauksim Jūsų idėjų ir atsiliepimų apie mūsų veiklą.
2 rugpjūčio, 2010 6:01 pm |
man atrodo 2 punkas šiek tiek atsiduoda XIX amžiumi. Šiaip patriarchatas reiškia, kad valdžia yre perduodama tėvo sūnui, kuris savo sūnui ir t.t. Na Lietuvėlėje vyriausio sūnaus teisė su šaknimis buvo išrauta dar sovietiniais laikais, tad prieš ką čia kovosit tai nėra aišq… Ar čia taip primityviai suprantamas patriarchatas, kad tarkim seime turi būti 50/50? Bet tai demokratijos, t.y. laisvės rinktis, pažeidimas, kurią patys deklaruojate.
4 punktas irgi atsiduoda senove… Bet koks samdomas darbas jau pats savaime yra “išnaudojimas“, t.y. išnaudoji samdomo darbuotojo sugebėjimus, laiką ir energiją kad šeimininkui padarytų kažką naudingo. Tačiau sunkiai išsivaizduoju kaip jūs gyvenate ar netgi skelbetės internete be aptarnavimų paslaugų… gal geriau neapgaudinėti savęs ir kitų…
6 punktas prieštarauja Jūsų 3 punkui. Pagal 3 punktą, universitetas negali formuoti asmenybės, kadangi tai būtų “įkyriai peršami stereotipai“. Juk žmogus yra laisvas “tai laisvė kurtis gyvenimo modelius pačioms/patiems“, o tie laisvai susikurti modeliai nebūtinai bus formuojantys asmenybes (kas beja realiai ir vyksta). Šiuolaikinėje žmonių ir studentų teisių, bet ne pareigų visuomenėje, universitetas ir negali duoti daugiau negu žinias. Tad gal reiktų punkto ne tik apie feminisčių teises ir laisves, bet ir apie pareigas?
Man malonu, kad 9 punkte deklaruojate “FeF‘as nėra prieš religiją apskritai“ – geriau nei kampuotai :), o wa teiginį “siekia kontroliuoti žmogaus asmeninį gyvenimą“ reiktų pagrįsti, nes kitaip paduosiu Jus į teismą už garbės ir orumo įžeidimą. Būdamas kataliku galiu pasakyt, kad šiuolaikinės bažnyčios problema ir yra, kad ji visai nesikiša ir nesidomi savo narių gyvenimais ir veikla. Universiteto dėstytojai labiau įtakoja studentų gyvenimus, kad ir vertindami jų žinias… o kaip kišasi bažnyčia?
“kišasi tiek į valstybės, kuri yra sekuliari, valdymą“ – na čia vėl nusišnekėta – į valdymą tikrai nesikiša, o kad valstybės asmenys priversti dalyvauti katalikų bažnyčios apiegose – taip numatyta Lietuvos Vatikano sutartyje, kurios Lietuva, kaip sekuliari valstybė, galėjo ir nepasirašyti…
“tiek į visuomeninį gyvenimą“ – natūralu, juk Lietuvos 70% visuomenės ir sudaro katalikai (ar bent save laikantys katalikais), ar norit kad visuomeninį gyvenimą reguliuotų likusi 30% visuomenės dalis? O kaip tada su demokratija? Duota nuoroda yra Lietuvos piliečio A.Svarinsko nuomonė, kuri nėra oficiali bažnyčios pozicija. O monsinjoras A.Svarinskas, kaip ir Jūs deklaruojate, turi teisę į savo požiūrį “kiekviena/s iš mūsų galime ir turime kalbėti, veikti ir dalyvauti visuomenės transformacijos vyksme“. Tad jis ir dalyvauja… aktyviai… 🙂