Kviečiame į kolektyvinę apostazės akciją! (BIRŽELIO 30D.)

Feministinis frontas kviečia gyvai reaguoti į paskutinį Katalikų Bažnyčios “žygdarbį”, šį kartą nukreiptą prieš nuoširdžius jos pačios bendruomenės narius, kai buvo atsisakyta tragiškai mirusį vienerių metų vaikutį laidoti pagal katalikų papročius, kadangi tėvai, abu būdami tikintys katalikai, nespėjo jo pakrikštyti. Simboline apostazės akcija kviečiame parodyti, jog nesame abejingi vaiko artimųjų skausmui ir bent morališkai perspėti Katalikų Bažnyčios hierarchus, kad jų “darbai” neliks be atgarsio.

Kartu atkreipiame dėmesį į kitus Katalikų Bažnyčios “trūkumus”, už kuriuos, mūsų nuomone, ši konfesija nusipelno griežto moralinio pasmerkimo:

Pirma, katalikų bažnyčia (kaip ir daugelis kitų konfesijų), neįsileidžia moterų į dvasininkijos luomą. To neįmanoma racionaliai argumentuoti, belieka atsiremti į viduramžišką požiūrį, kad moteris yra dvasiškai nevisavertė būtybė prieš katalikų dievą, kurio teisę vadintis Dievu besąlygiškai neigiame, kaip ir kitų patriarchalinę santvarką įamžinančių dievų.
Antra, mūsų savigarba reikalauja nutraukti visus ryšius su religine konfesija, kuri nevengia smerkti žmonių dėl jų prigimtos seksualinės orientacijos ir, formuluojant oficialią doktriną, homoseksualius asmenis įvardija kaip nevisaverčius žmonės, kuriems iki šiol siūlo/bando taikyti “perauklėjimą” ir vadinamąjį “gydymą”, kai jau seniai pripažinta, kad homoseksualumas nėra liga. Negana to, dabartinės Bažnyčios galvos nusikaltimai, slapstant pedofilijos atvejus savo konfesijoje, į kuriuos drįstama atsakyti kaltę verčiant homoseksualumui, jau seniai tapo vieša paslaptimi.

Trečia, ryžtingai pasisakome prieš jaunų žmonių luošinimą, suvaržant juos celibato įžadais. Cituojant garsų britų sociologą Anthony Giddens, „celibatas yra kūno neigimo forma, bet jis gali būti, kaip ir įvairių rūšių seksualinės obsesijos, asmenybės sutrikimų išraiška.” Turint omeny, kad vien JAV žalai atlyginti Katalikų bažnyčia kunigų pedofilų aukoms iki 2008 m. vidurio sumokėjo per 5 milijardus litų, šie sociologo žodžiai įgauną protu neaprėpiamo žiaurumo prasmę.

Mums gėda kaip žmonėms, kad formaliai dėl to, kad esame tam tikros katalikų parapijos sąrašuose, katalikų bažnyčios vardu, t.y. ir mūsų, kaip formalių bendruomenės narių, vardu yra daromi šie nusikaltimai ir akivaizdžiai pažeidžiamos prigimtinės žmogaus teisės.
Katalikų bažnyčiai, jeigu ji sugebės reabilituoti savo suterštą sąžinę ir atgauti prarastą žmonių pasitikėjimą, linkime esminių reformų. Pirmiausia panaikinti dogmą, neleidžiančią krikščioniškai palaidoti nekrikštytą vaikelį. Antra, paviešinti visas pedofilijos aukas, ekskomunikuoti prieš Dievą prasikaltusius kunigus ir suteikti dvasinę pagalbą nuo jų nukentėjusiems mažutėliams. Trečia, reabilituoti homoseksualumo sąvoką, nelaikant to nuodėme ir netapatinant su pedofilija. Ir galiausiai įsileisti moteris į dvasininkų luomą, sugriaunant šį kritikos neatlaikantį patriarchato bastioną.

Vilniuje gyvenamąją vietą registravusius asmenis kviečiame jungtis prie mūsų. Birželio 30dieną 10:40 val. susitinkame prie Vilniaus Katedros bokšto. Reikia turėti asmens dokumentą ir prašymą. Apostuotis norinčius asmenis iš kitų vyskupijų kviečiame organizuotis ir nešti prašymus dėl apostazės savo vyskupui. Pridedame prašymo ir apostazės liudijimo pavyzdžius.

________________________________

feministinis.frontas@gmail.com

Reklama

37 atsakymai to “Kviečiame į kolektyvinę apostazės akciją! (BIRŽELIO 30D.)”

  1. linaskranauskas Says:

    Pritariu visiems punktams ir drąsiai būtų galima prijungti daugiau, tačiau man atrodo, kad reikia šią akciją labiau išpuoselėti 🙂 T.y., kad būtų Realiai iškomunikuota, kodėl tai daroma ir t.t. Štai matau net fb grupėj nėr dar nė 200 žmonių 😉 tai VISI Lietuvos ateistai?

  2. Justinas Says:

    Linai, galit pareklamuoti savo iniciatyva šiek tiek tarp tų, kurie seniai apie tai galvojo. Akcijoje dalyvauja ne vien ateistai, apskritai katalikų bažnyčia nepatenkinti žmonės nori atsikratyti ryšių su ja dėl daugelio gerų priežasčių.
    Asmeniškai aš labiausiai džiaugsiuos, kad šiuo būdu išvengsiu katalikiškų laidotuvių, nors tokiam amžiui tai ir ne itin aktualu.

  3. myliupasauli Says:

    Sveiki, kaip aš noriu greičiau pasišalinti iš tų jų sarašų… Grįžtu į Lietuvą birželio 11 d. + gal kaip nors dar spėsiu? Buvau krikštyta Vilniaus arkikatedroj… Tai ką man dabar reikia daryti? Pasirašyti tai gal galėsiu kai jau nešiu, o pvz irgi tada atsispausdinsiu? Lauksiu kokių nors žinių, prašau, priimkit mane į šitą gerą kolektyvinį aktą (gabriele.tervidyte@gmail.com)

  4. Super Says:

    Pritariu akcijos dalyviams: teisingas požiūris atsisakyti to ko nepažįsti.

  5. Justinas Says:

    RE:Super

    kaip suprantu, palaikote priešingą poziciją. Tačiau būtų malonu jei detaliau atskleistumėte kas slypi po tuo, Jūsų manymu, mūsų nepažįstamu Romos katalikų bažnyčios veidu? Šia akcija jokiu būdu nesiekiame įžeisti ar sumenkinti gerų darbų ir žmonių, esančių po šios organizacijos vėliava. Norime išsakyti savo požiūrį, ne tik tuščiai kritikuoti, bet ir siūlyti galimas reformas. Kadangi pats didžiąją dalimi esu šio teksto autorius, pabrėžiu, kad jis orientuotas į dialogą su Romos katalikais, o ne jų menkinimą ir atvirą kovą. Dėl tekste įvardytų ir neįvardytų priežasčių mes nenorime niekaip priklaustyti oficialiajai Bažnyčiai kaip hierarchinei institucijai, bet tegul tai neužkerta galimybės bendrauti su katalikų bažnyčiai ištikimais žmonėmis ir gerbti vieni kitų pozicijas, kurios įtariu nebūtinai yra visais atžvilgiai nesuderinamos.

  6. Crabas_kanibalas Says:

    Šonkauliai mat į kovą sukilo, užrūstinsit dievulį, oi užrūstinsit 😀 Ir religingos močiutės bandelių daugiau nekeps. Drąsios jūs 😉 Prisijungčiau, jei bučiau krikštytas.

  7. RZ Says:

    Super! Labai gerai varot : ]

    Įdomu, kad tokia pozicija netgi nebūtinai marginalinė:
    http://www.delfi.lt/archive/article.php?id=32569519
    http://www.delfi.lt/news/daily/world/italijoje-pirmoji-moteris-tapo-dvasininke-balsavimas.d?id=32657135

  8. Ernestas Says:

    Aš ne vilnietis, bet mielai atsisakyčiau visos tos nesąmonės, kuri susijusi su krikščionybe. =) tik nžn pas ką iš bažnyčios hierashu reiktu eit, ką sakyt ir pan..=)

  9. Justinas Says:

    ne Vilniaus vyskupijoje krikštytus kviečiame susirasti parapiją šitame
    http://www.katalikai.lt/index.php?id=53
    ne visai baigtiniame sąraše.
    Panevėžio, Kauno, Kaišiadorių, Šiaulių, Telšių, Vilkaviškio vyskupai turėtų irgi taip pat maloningai jus apostuoti kaip gerb. vysk. A.Poniškaitis Vilniuje;)

  10. T Says:

    Kiek buvo visokių reformacijų, schizmų, bet nieko neatsitiko. Neatsitiks ir dabar…

  11. Justinas Says:

    Mr/Mrs T, visuomeniniu mastu tikėtina, kad reikšmingų permainų nesukels, bet asmeniniam lygmeny iš karto pasijaus rezultatai. O asmeninė tikėjimo bei sąžinės laisvė juk kiekvienam atskirai ir yra svarbiausia.
    Visuomenės reakcija yra pageidautina, bet nebūtina.

  12. Valdas Says:

    Gaila, darbo metu. Maniau pasveikinti ateisiu:(.
    Sėkmės. Tikri šaunuoliai.

  13. Feministinis frontas Says:

    Tikrai gaila, bet toks arkivyskupijos darbo laikas 😐

  14. evaldas Says:

    na gal ir gerai, kad tai darote, aš tai nevargsiu, man ta bažnyčia per mažai svarbi, o šiaulių vyskupas pakankamai nemalonus, kad eičiau ten aiškintis kokiuose sarašuose jie mane yra įrašę…
    Beje apie sąrašus esu beveik įsitikinęs, gad atsisakiusius krikšto tie ponai įrašys į kitus sąrašus, beje tiek vieni tiek kiti yra nevisai teisėti… nesu tikras kad jie turi teisę tvarkyti žmogaus duomenis be jo sutikimo…
    Manau ta katalikų bažnyčios veikla yra neteisėta ir vertėtų reikalaut, ne kad bažnyčia vestų savo buhalteriją. Teisingą būtų reikalaut nutraukti neteisėtą veiklą.

  15. a Says:

    ar nera taip, kad daug tikriau tikejimas gaunamas is tevu, o ne per kriksta? apostaze, man atrodo, tera veiksmas i baznycios santyki su valstybe.

  16. kreivarankis Says:

    Mačiau nuotraukas su apoztazės dalyviais ir tarp jų buvo Pocevičius. Man tai buvo didelė naujiena, kad jis buvo katalikas. Gaila, kad atsisakė katalikybės – Bažnyčia neteko vieno protingo žmogaus. Be ką padarysi jei jau toks jo pasirinkimas.

  17. A Says:

    Sveiki. Deja, kiek per vėlai sužinojau apie šią vykusią akciją. Ar žadate kažką panašaus rengti ateityje?

  18. Feministinis frontas Says:

    taip, žadame 🙂
    būtų geriau, jei parašytumėte mums į emeilą (feministinis.frontas@gmail.com) – bus paprasčiau susisiekti 🙂

  19. As Says:

    Isibraukes is saraso, tapsi issibraukusiu is saraso. Neturit ka veikt, sakau.

  20. vikl Says:

    mane stebina ne tai, kad šios mergaitės sugalvojo eilinį nelogišką (t.y. feministinį) šou, tačiau kad atsiranda palaikančių!
    Bažnyčia išvertus iš slavų kalbos (:) ) reiškia bendruomenę. O kokį visiems žinomą bendruomeninį pvz. būtų galima pateikti? Pvz. pavasarį daugiabučio teritorijos tvarkymas. Tiesiog susirenka žmonės dėl konkretaus bendro tikslo sutartu laiku ir dirba. Būtų kvaila reikalauti tokios namo bendruomenės sąrašų ar popieriuko kad oficialiai išstoji iš namo bendruomenės 🙂 Su Bažnyčia yra panašiai: žmones vienija noras pažinti Dievą tuo būdu, kaip moko Bažnyčia (t.y. malda, Šv.Raštas, sakramentai).
    Čia nėra kažkokio tai partinio bilieto ir nereikia “atsižymėti“ kad dalyvavai apeigose. Beje į Bažnyčią kviečiame užeiti ir ateistus – Jūsų niekas neišvys jei tik nepradėsite neadekvačiai elgtis.
    Į Bažnyčios knygas (metraštį) surašomi viso labo svarbiausi tos bendruomenės įvykiai, kas dažniausiai būna susiję su sakramentais: krikštu, santuoka ar mirtimi. Beja tokie metraščiai vedami nuo Bažnyčios pradžios ir labai pasitarnauja istorikams. Reikalauti kad į metraštį būtų įrašyta kad aš išeinu iš bendruomenės – egoistiškumo, savęs demonstravimo pavyzdys, nes tai tikrai nėra svarbiausias įvykis bendruomenėje… Kaip supratau apie tai Jums ir kalbėjo vyskupas, tik, deja, neišgirdote, o gal nenorėjote išgirsti…
    Na gausite popieriukus ir kas iš to? Na pasijusite vienadienėmis įžymybėmis, nes apie Jus parašys koks nors delfi, o gal net lrytas.
    Jei Jums taip rūpi vaikelio sielos išganymas, tai ir organizuokit akciją sielai paremti (t.y. bendrą maldą). Nes kas yra laidojimas su bažnyčia – t.y. laidojimas su bendruomene t.y. su bendra malda. Kodėl manote galinčios morališkai vertinti bažnyčios trūkumus, jei nedalyvaujate Bažnyčios veikloje? Ar kas turi teisę pasmerkti ar niekinti Jūsų motiną ar tėvą, brolį ar seserį nebūdami jūsų šeimos nariais? Jei nori suremontuoti savo butą, pirmiausia turi jame būti. Tad kviečiu mesti kvailystes, ir drąsiai įsijungti į Bažnyčios gyvenimą, nes matau turite minčių ir parako ir esate nuostabios kai kuriate, o ne griaunate.
    Ir dar. Dėti taška yra labai neišmintingas sprendimas teologine prasme. Kaip moko Šv.Raštas, Dievas niekad nededa taško, o kablelį 🙂 Tad būkime Dievo vaikais ir dažniau dėkime kablelius o ne taškus 🙂

  21. Viklui Says:

    Šita akcija buvo labiau pilietinio nei feministinio pobūdžio ir viskas buvo logiška. Visų pirma Lietuvoje bažnyčia turi krūvą fiktyvių narių, kurie bažnyčios nelanko, Dievu netiki ir jų joks noras pažinti Dievą nevienija. Maždaug 5% iš save vadinančių katalikais išvis ją telanko. Todėl ir buvo nuspręsta padaryti bažnyčiai kaip tik gerą paslaugą: jeigu ji nesugeba pati atskirti tikrųjų savo narių, tai kodėl gi neparaginus žmonių atsisakyti tai ko jie nenaudoja. Juk kaip yra sakoma: reik atsikratyt tai ko nenaudoji ilgiau nei pusmetį 😀 Tačiau čia pasimatė tikrasis bažnyčios veidas. Jiem akivaizdžiai “dzin“, kad tie žmonės yra fiktyvūs nariai (ir jie vargiai ką nors daro, kad keisti situaciją…kaip tik populiaresnius kunigus, kurie pritraukia jaunimą, išsiunčia į gilų kaimą), bet jiem labai svarbu kad ant popieriaus atrodytų, kad katalikų bažnyčia turi daugiausiai narių Lietuvoje ir to pagrindu galėtų daryti politinę įtaką Lietuvoje bei turėtų teisę gauti didžiausias pinigines ir politines privilegijas iš Lietuvos Valstybės (kuri beje katalikus labai remia, rinkimų metų nedviprasmiškai daugelis kunigų agitavo už konservatorius ir tai turėtų būti didžiulė gėda bažnyčiai). Bažnyčia yra virtusi politikuojančiu ir vegetuojančiu elementu, kuris vargu ar neša nors kažkiek teigiamos įtakos gyventojam (pav. Henrikas Daktaras yra labai religingas ir vaikšto į bažnyčią, bet jo moralės bažnyčia nepataisė, todėl kad pats priklausymas bažnyčiai žmogaus nekeičia). Aš asmeniškai tikiu Dievą, tačiau man nereikia bažnyčios, kad galėčiau turėti su juo ryšį. Jeigu kažkam jos reikia, tuomet ok, bet gi nebūtina klykti, kai bažnyčios atsisako tie, kurie ją paskutinį kartą lankė per pirmąją komuniją ar per kieno nors vestuves ar laidotuves ir nei bažnyčia nei Dievu netiki. Man tai atrodo kaip tik pirmas žingsnis link bažnyčios ir visuomenės išsivadavimo nuo veidmainystės.

    P.s.: Šv. Raštas nemoko dėti nei taško nei kablelio, tokios rašto vietos paprasčiausiai nėra.

  22. vikl Says:

    “Lietuvoje bažnyčia turi krūvą fiktyvių narių, kurie bažnyčios nelanko“ – vadinasi jie nėra nariai, juk VIEŠPATS atrandamas prie bendro stalo užsidegusia širdimi laužant duoną: “ Įsitaisęs su jais prie stalo, paėmė duoną, palaimino, laužė ir davė jiems. Tada jų akys atsivėrė…“(Lk 24, 30-31). Bažnyčiai nereikia sąrašų – jos narystė nustatoma pagal dalyvavimą liturgijoje.

    “populiaresnius kunigus, kurie pritraukia jaunimą, išsiunčia į gilų kaimą)“ – populiarumas nėra teisingumo matas. O ką kaime nėra jaunimo kurį reiktų traukti iš alchogolizmo liūno? Jei jaunimas lankydavosi Bažnyčioje dėl kunigo, tai matyt ne ten ieškojo Dievo…

    “ant popieriaus atrodytų, kad katalikų bažnyčia turi daugiausiai narių“ – bažnyčios uždavinys nėra būti populiaria, jos tikslas – amžinasis gyvenimas. Bažnyčia aktuali čia ir dabar, t.y. čia ir dabar esantiems tikintiesiems, o ateitis ir praeitis priklauso VIEŠPAČIUI…

    “to pagrindu galėtų daryti politinę įtaką“ – tą pagrindą sudaro valstybės visuotinis surašymas, o ne Bažnyčios politinės įtakos. Jei suaugęs žmogus, niekad nelankantis Bažnyčios, surašymo metu sakosi esąs katalikas – tai kuom čia kalta bažnyčia??? Jums derėtų kreiptis į statistikos departamentą o ne nešioti beprasmių pareiškimų vyskupui… Ar išsivaizduojat kad vyskupas turi begioti su Jūsų pareiškimais į statistikos departamentą?

    “kuris vargu ar neša nors kažkiek teigiamos įtakos gyventojam“ – kas manai esantis, kad gali taip vienos rankos mostu nuspręsti kas neša teigiamą įtaką o kas ne. Jei jau 90% gyventojų savanoriškai prisipižysta esantys katalikai, tai matyt jiems bažnyčia yra svarbi. Jei esate marginalai, tai negalvokit kad visi tokie…

    “Aš asmeniškai tikiu Dievą, tačiau man nereikia bažnyčios, kad galėčiau turėti su juo ryšį.“ O iš kur žinai kad ryšys su Juo, o ne su savo ego? Todėl Šv.Raštas ir mokina kad be bendruomenės tikėjimo kelionės negali būti: “Tai žinia, kurią esame išgirdę iš jo ir skelbiame jums, kad Dievas yra šviesa ir jame nėra jokios tamsybės … jei vaikščiojame šviesoje, kaip ir jis yra šviesoje, *mes bendraujame vieni su kitais*, ir jo Sūnaus Jėzaus kraujas apvalo mus nuo visų nuodėmių. Jei sakytume, jog neturime nuodėmės, klaidintume patys save…“(1 Jn 1, 5-8) Tad kartu meldimąsis, kartu duonos laužymas, bendras darbas ir sudaro prielaidas pažinti tikrąjį Dievą, o ne stabą (t.y. savo susikurtą). Nes dvasia pučia kaip vėjas – kur nori, ir su savo širdelės burėmis gali nuplaukti kur nori… tačiau jei yra brolis – jis patars, padės susiorentuoti ir pasirinkti teisingą kryptį…

    “Šv. Raštas nemoko dėti nei taško nei kablelio, tokios rašto vietos paprasčiausiai nėra“ – yra, jis tiesiog visas taip parašytas :))) Pabandysiu pailiustruot. Tarkim pasirinkime Išėjimo knygos pabaigą:
    “Juozapas mirė, būdamas šimto dešimt metų; jis buvo balzamuotas ir paguldytas į karstą Egipte.“(Iš 50, 26) Viskas, knygos pabaiga, gyvenimo pabaiga, tautos vadovo pabaiga… tačiau verčiam sekančią knygą hebrajų (originalo) kalba ir ką matom: http://www.astro.ff.vu.lt/~viktoras/bible/ex_1_1.png hebrajų kalboje skaityt reikia iš dešinės į kairę. Pirmas simbolis yra VAV, t.y. jungtukas! Nauja knyga prasideda kableliu 🙂 – gyvenimas tęsiasi – VIEŠPATS turi kitą planą… Ir taip parašytas visas Šv.Raštas – nuo vieno Dievo kablelio iki kito… Lietuvių vertime tiesiog nevisur pavyko tai tiksliai perteikti.

  23. Viklui Says:

    “vadinasi jie nėra nariai, juk VIEŠPATS atrandamas prie bendro stalo užsidegusia širdimi laužant duoną“
    —————————
    BŪTENT JIE NĖRA NARIAI ir dėl to panoro išsibraukti išviso iš sąrašų, nes jie tais nariais ir nesijaučia (ir malonu, kad jūs pats tai pripažįstat, tik keista, kad tai jums atrodė blogai pradžioje, o dabar sutinkate, kad akcija vis dėl to gera:) (mes dėl to labai džiaugiames))

    “populiarumas nėra teisingumo matas. O ką kaime nėra jaunimo kurį reiktų traukti iš alchogolizmo liūno? Jei jaunimas lankydavosi Bažnyčioje dėl kunigo, tai matyt ne ten ieškojo Dievo…“
    ————————-
    Kaip kitaip pritrauks bažnyčia žmones jeigu ne tuo, kad kunigas bus neužmigęs, iš tikro turės kažką gero perduoti savo bendruomenei, uždegs žmones o ne tiesiog iš lapo paskaitys pamokslą, kuriuo pats netiki. Viskas prasideda nuo gana paprastų dalykų ir nereikia įsivaizduoti, kad tie žmonės savaime pradės eiti į bažnyčią, o su Dievu pabendrauti galima ir be bažnyčios, tad tik kunigų sugebėjimas pritraukti žmones juos į bažnyčia ir sugrąžins. Nuvėsusi bažnyčia, kuriai vadovauja “nepopuliarus“ (bet galbūt turintis gerą vardą jūsų akyse) tačiau nugaravęs kunigas, negali būti patraukli nei alkoholikams nei depresija sergantiem žmonėm (beje dabartinėje bažnyčioje depresiją tik sustiprėja ilgiau pasiklausius “apmirusių“ kunigų). Savaime niekas nepradeda judėti, viskam reikia savo katalizatoriaus.

    “Ar išsivaizduojat kad vyskupas turi begioti su Jūsų pareiškimais į statistikos departamentą?“
    ——————–
    Kunigas neturi niekur bėgioti, nes jų pačių metrikai yra čia pat šalia jų archyvuose, kuriuos jie bet kokiu atveju nuolat tvarko. Tie metrikai sudaro pagrindinę paramą katalikų bažnyčios argumentui, kodėl jie neva “privalo“ lįsti į Lietuvos politinį gyvenimą, tačiau JIE NESUTIKO NIEKO IŠBRAUKTI (nors buvo labai stipriai prašoma tai padaryti ir tai jiem buvo nesunku padaryti). Tai rodo bažnyčios veidmainystę prisidengiant įvairiomis liturginėmis interpretacijomis (pagal juos jeigu nors kartą pasikrikštei tai net tapęs musulmonų tu toliau katalikas).

    “O iš kur žinai kad ryšys su Juo, o ne su savo ego? “
    ——-
    O iš kur jūs žinote, kad tai ką perskaitėte Biblijoje nebuvo biblijos taisytojų įrašyta vėliau (tokių atvejų Biblijoje yra tūkstančiai)? Arba iš kur žinote, kad Dievas priklauso vien Krikščionių bendruomenei? Išvis ar žinote kas iš tikro yra Dievas?

    Jeigu žinotumėte kaip atsirado Biblija ir kokios kilmės tai knyga, tuomet nedarytumėte argumentavimo ant popierinio, laikino pagrindo… Biblija yra gera knyga, bet ji nėra tobula ir nėra absoliučiai teisi (toli gražu), nes jos kilmė žmogiška ir Biblija apturėjusi milijardus keitimų, ją šventa paskelbė pats žmogus, o Dievas neturi jokio noro reguliuoti kažkieno įsitikinimų..

  24. vikl Says:

    “panoro išsibraukti išviso iš sąrašų“ – visas kvailumas ir yra tame kad BAŽNYČIA NETURI JOKIŲ SĄRAŠŲ! Jūs patys išsigalvojot problemą ir reikalaujate kad visi ją “spręstų“.

    “kad akcija vis dėl to gera“ – akcija yra ne bloga, o kvaila – neapgalvota, beprasmė. Apie tai ir rašiau anksčiau. Prašome atidžiau skaityti.

    “Kaip kitaip pritrauks bažnyčia žmones“
    Kam bažnyčiai tuos žmones kažkur traukti? Tikėjimo aktas yra savarankiškas apsisprendimas. Bažnyčia gali kviesti, supažindinti, paraginti. Traukimas jaunimo dėl šou, kaip parodė praktika, prasmės neturi – baigiasi šou, baigiasi ir jaunimas… Dievo kvietimas ateina į kiekvieną širdelę ir kiekvieno žmogaus asmeninis apsisprendimas (na jei norite LAISVĖ) ką su tuo kvietimu daryti… be to kvietimo jokie šou, jokie kunigų talentai nepadės… Kaip sako teologai: tikėjimas yra dovana. Brangink ją…
    Tikėjimas – ne vaikų žaidimas 🙂

    “…kunigas…kunigų…nugaravęs kunigas…“ – kodėl Jums taip rūpi ką veikia kunigai? Kunigas viso labo yra tarnas, tarnaujantis bendruomenei Kristaus vardu. Jis nėra centrinė figūra Kristaus Bažnyčioje. Kunigas yra toks pat tikėjimo keleivis kaip ir bet kuris kitas bendruomenės narys. Jam taip pat reikia bendruomenės kaip ir bet kuriam kitam. Jei parapijoje nesusiformuoja stipri bendruomenė – nebus ir “gero“ kunigo…
    O kas sudaro bendruomenę? Tokie panašūs i Patį: ieškantys, klystantys, bendraujantys… skirtumas tik tame kad jie dėl nepatikusio kunigo ar pirmos nesėkmės, nepabėga…

    “jų pačių metrikai“ – metrikai išvertus į lietuvių kalbą būtų metraštis. Tai nėra dalyvių sąrašai 🙂 Į metraštį surašomi, kaip jau esu rašęs, svarbiausi bendruomenės įvykiai, o ne bendruomenės narių asmeniniai duomenys. tai natūralu, jei buvo toks istorinis įvykis kaip Pačio krikštas – tai kaip tą įvykį panaikint? Toks veiksmas JAU padarytas, o istorija priklauso VIEŠPAČIUI… Reikalauti kad būtų panaikintas metraštis atitinka reikalavimui suklastoti istoriją…

    “Tie metrikai sudaro pagrindinę paramą katalikų bažnyčios argumentui, kodėl jie neva “privalo” lįsti į Lietuvos politinį gyvenimą“ – nu čia visišką marazmą surašei…
    Paramą bendruomenėms reguluoja religinių bendruomenių įstatymas, kuriame numatyta, kad berots 5 gausiausioms TRADICINĖMS (dėl to kilo daug ginčų) religinėms bendruomenėms valstybės biudžete numatoma kažkiek pinigėlių, kurie padalinami procentaliai. Procentai skaičuojami pagal STATISTIKOS DEPARTAMENTO duomenis, kitaip sakant iš visuotinio surašymo. Valstybinės institucijos negali remtis Bažnyčios metrikais, kadangi tai nėra valstybinis dokumentas ir nereikia čia išsigalvot nesamonių…
    Ir apskritai prieš imdamiesi akcijų pirma susipažinkit su dokumentais, reikalo esme o ne šiaip: tiap liap ir svarbiausia garsiai šaukti…

    “O iš kur jūs žinote, kad tai ką perskaitėte Biblijoje nebuvo biblijos taisytojų įrašyta vėliau (tokių atvejų Biblijoje yra tūkstančiai)“ –
    o čia tai geras teiginys! Išmokit pagaliau savo teiginius argumentuoti. Jei teigiate kad tūkstančiai įrašų padaryta vėliau, tai prašome argumentuoti. Šiaip jau visi Naujojo Testamento turimi rankraščiai (ar bent jų skiautės) yra išanalizuoti, visi teksto skirtumai surasti. Pvz. rankose laikau Nestle-Aland Greek – English New Testament. Jame be teksto originalo kalba (graikiškai) yra išnašos su nuorodomis į konkrečius rankraščius kuriuose skaitoma vieta yra užrašyta skirtingai. Taip pat nurodyta kur tas rankraštis saugomas, kiek jam metų ir t.t. Tad galiu tvirtai pasakyti, kad pakitimai yra labai nežymūs, atsiradė dėl perrašymo. Diskutuotinos vietos yra gerai žinomos ir t.t. todėl drąsiai galite skaityti 🙂

    “Dievas priklauso vien Krikščionių bendruomenei“ – na… Dievas niekam nepriklauso… tai Krikščionių bendruomenė priklauso VIEŠPAČIUI! 🙂

    “ar žinote kas iš tikro yra Dievas?“ – o, koks nuostabus klausimas! Ir kaip nuostabiai į jį atsako Šv.Raštas: “Aš esu, kuris esu“(Iš 3, 14) Gražiau skamba hebrajų kalba, maždaug: “ ‘ehyeh ‘ašer ‘ehyeh“, kas atitinka pažodinį lietuvių vertima. Kai kurie teologai jį verčia kaip : “Jis priverčia būti tai kas yra“… Iš čia ir kyla Dievo vardas: JHVH (Iš 3, 15). (kurį rašau kaip VIEŠPATS)

    “Jeigu žinotumėte…“ – na ko taip beviltiškai… o jeigu žinau? :))
    Šv.Raštas yra Dievo tautos istorija. Dievo žmonių užrašytas savas gyvenimas ir patirtis su Dievu. VIEŠPATS nėra senas barzdotas burtininkas ar ekstrasensas, kuris mostelėjus lazdele išsprendžia visas žmogaus problemas. Dievo buvimas atsiskleidžia per žmogišką gyvenimą, jo pasirinkimus ir keitimąsi. Stebuklai pirmiausiai įvyksta žmogaus širdelėje… Skaitydamas Šv.Raštą atrandi kažką bendrą su vienu ar kitu bibliniu herojumi ir žinai kaip VIEŠPATS įvertino to herojaus (o kartu ir tavo) pasirinkimą. Tokiu būdu Šv.Raštas moko, padrąsina, paguodžia ir laimina… Todėl ji ir vadinama Dievo knyga…

    “ji nėra tobula ir nėra absoliučiai teisi “ – kaip jau sakiau: savo esme ji yra istorija. O istorija negali būti tobula ar neteisi… Ji tokia tiesiog buvo… Istorija gali būti neišsamiai aprašyta, gali būti netinkamas stilius ir t.t. tačiau savo istoriniu pagrindu ji visada išliks “tobula“, nes parašyta tai kas buvo…

    “Biblija apturėjusi milijardus keitimų“ – na apsispręskite pagaliau ar tūkstančiai pakeitimų (kaip rašėte anksčiau) ar milijardai… Negalima taip drabstytis purvais be jokių argumentų.
    Labai sunku taip suvidurkinus kalbėti apie visą Šv.Raštą. Skirtingi laikotarpiai, skirtingos visuomenės ir t.t. Juk seno testamento pirmi gabaliukai atsirado apie X a pr. Kristų! Taip kaip dabar surašytas Senasis Testamentas susiformavo IV a. pr. Kristų, na apie Naująjį Testamentą turbūt žinote…
    Bet apibendrinus šv.Raštas po kanono susiformavimo nesikeitė.

    “Dievas neturi jokio noro reguliuoti kažkieno įsitikinimų“ – prašome pagrįsti šį teiginį… O galiu pridėti:
    VIEŠPATS sako: “Aš noriu ištikimos meilės, o ne aukos, ir Dievo pažinimas man mielesnis negu deginamosios aukos“(Oz 6, 6)
    Tad skaitantis Šv.Raštą žino ko nori VIEŠPATS, na tik nevisada pavyksta tai įgyvendinti… 🙂

    Ir pabaigai:
    VIEŠPATS sako: “Nagi visi, kurie trokštate, ateikite prie vandens! Net jei neturite pinigų, ateikite, pirkite duonos ir valgykite! Ateikite, pirkite vyno ir pieno be pinigų ir be kainos! Kodėl mokate pinigus už tai, kas nėra duona, ir atiduodate uždarbį už tai, kas nepasotina? Paklausykite manęs, ir valgysite tai, kas gera, gardžiuositės skanėstais. Ateikite pas mane ir rūpestingai klausykitės, kad turėtumėte gyvenimą“(Iz 55, 1-3)

  25. Viklui Says:

    Jūs tvirtinate, kad įrašų jokių nėra. Deja tai netiesa.

    Bažnyčia saugoja visų krikštytų žmonių įrašus savo archyvuose (nėra tiek svarbu kaip juos mes pavadinsime: metrikais, metraščiais, įrašų knygomis ar t.t. smulkmenos nieko nekeičia). Paklauskite to pačio vyskupo Poniškaičio (nors jis gali ir išsisukinėti) ar kito kunigo, negalvokite, kad žmonės tą apostazę išsigalvojo šiaip sau. Apostazė galima sulyginti su nereikalingo abonentinio ryšio tiekėjo atsisakymu. Vieniems tai gali atrodyti kvaila, kitiems ne (priklauso nuo pasaulėžiūros ir savo asmeninės vertybių skalės). Tai yra tiesiog kiekvieno asmeninis reikalas (vieniem galbūt nesvarbu jų įrašai katalikų archyvuose, o kitiem svarbu ir reikia gerbti jų tokį apsisprendimą). Yra žmonių, kurie nenori turėti su Romos katalikų bažnyčia nieko bendro dėl vienų ar kitų priežasčių (dauguma jų jos įrašuose atsirado ne savo noru, o tėvų valia). Beje, tai kad bažnyčia prieš porą metų atsisakius keliems žmonėm toliau nebebraukia iš savo įrašų apostazuojančių žmonių (išsisukinėdami, kad negalima nusibraukti krikšto) reiškia, kad tie metrikų įrašai yra iš ties ne tokie jau nesvarbūs, kad net gražiai ir negražiai prašant jie daugiau to nebedaro, nors pradžioje porai žmonių padarė (išsisukinėjimas yra labai didelis ir net nekrikščioniškas).

    Beje net ir nedidelio mąsto apostazės akcija sukėlė nemažai diskusijų ir tai yra labai gerai, nes bažnyčia linkusi ignoruoti savo blogąją pusę ir toliau vegetuoti ir nediskutuoti ir nekeisti problemų (žmogiška).

    http://www.atgimimas.lt/articles.php?id=1278664646

    Kas liečia biblijos taisymus tai tikrai neužtektų čia vietos jų visų vardinti bet rekomenduoju paskaityti pavyzdžiui Bart D. Ehrman’o knygą “Misquoting Jesus“ (Autorius nėra ateistas, tačiau jo ilgos įvairių rankraščių studijos privedė jį prie tam tikrų išvadų apie knygą, kurią daugumos krikščionių sudievina).

    Tai tiek. Sėkmės;)

  26. vikl Says:

    Apostazė – tikėjimo išsižadėjimas, o ne išsibraukimas iš sąrašų kurių nėra. Tai yra pirmiausia sunkus dvasinis aktas. Na bet jei tamstos siekiamybė ir kelrodis yra “Misquoting Jesus” – Davinčio kodo žandro knygelė… tai kalbėti apie dvasinius dalykus matyt per anksti…
    Man tai tik keista kaip žmonės tiki akivaizdžiu smegenų plovimu, pvz. Ehrman teigia, kad yra 400000 arba daugiau skirtingų Naujojo Testamento versijų (nors nepateikia to įrodymų), kai tuo tarpu NT viso labo sudaro ~138000 žodžių 🙂 Bet žmonės tiki! net ir neskaitę Šv.Rašto… Gyvenam XXIa. – kiekvienam gyventojui prieinami moksliniai straipsniai, analizės. Per i-netą gali net peržiūrėti daugumos rankraščių foto versijas, gali pats palyginti, analizuoti… Bet kam stengtis… geriau prisiskaityti melo, užsidegti neapykanta ir steikti frontą… Kam skaityti įstatymus, bažnyčios dokumentus jei galima paprasčiausiai garsiai šaukti ir taip sulaukti didesnio populiarumo nei skelbiant tiesą… Gal apie katalikų sąrašus irgi tolio lygio knygelėse perskaitėte?

    jei kada sugalvosite užsiimti rimtesne literatūra – duokit žinią, padiskutuosim.

  27. vikl Says:

    beja yra ir tokia knyga: “Misquotes in Misquoting Jesus“ 🙂

  28. Feministinis frontas Says:

    Apie sąrašus kalbėjo ir pats A. Poniškaitis 🙂
    Net pasakojo, kaip šie, kaip teigiate, neegzistuojantys sąrašai atrodo, norėdamas pagrįsti pageidavimą, kad nebūtų einama teisiniu keliu, siekiant būti išbrauktiems iš tų sąrašų (asmens duomenų teisinės apsaugos įst.)

  29. vikl Says:

    tikrai taip vyskupas kalbėjo ar čia Tamstos fantazija:
    “aš labai bijau kad fef kreipsis į teismą ir kad to nedarytumėte nupasakosiu kaip atrodo sąrašai“ :))))
    Nejuokinkite žmonių… 1. tai nelogiška; 2. bažnyčios ir valstybės santykius reguliuoja Vatikano sutartis – tad metrikų buvimas yra teisėtas; 3. religinių bendrijų įstatyme nėra reikalaujama, kad bendrija turėtų teisinį narių išėjimo iš bendrijos mechanizmą.

    garantuoju kad kalba buvo maždaug ta linkme kaip ir dabar: vyskupas tikino kad sąrašų nėra, o yra metrikai, tada tamstos ėmėte įrodinėt kad metrikai yra sąrašai (na čia jūsų mada arklį vadinti karve, karvę – asilu, o asilą šunimi), tada vyskupas badė nupasakoti kas yra metrikai, bet tamstos nesiklausė…

    o kadangi iš anksto buvote pasmerkę bažnyčią (išankstinis nusistatymas), tai dialogas ir neįvyko…

    šiaip jau teisė nuo romėnų laikų per bažnyčios tradiciją atėjo į mūsų gyvenimą. Tikėtis kad institucija, kuri pati sukūrė tesę, neturės teisinio reguliavimo – naivoka…

    tad linkiu daugiau domėtis įstatymais, skaityti mokslinius darbus, mažiau fantazuoti, neturėti išankstinio nusistatymo ir viskas bus ok 🙂

  30. Feministinis frontas Says:

    siūlyčiau jums pasikalbėti su vyskupu prieš paistant vėjus 🙂
    apie sąrašus bažnyčios atstovai kalba neišsisukinėdami ir drąsiai pripažindami, kad tokie yra 🙂
    ir sąrašų buvimas kaip tik yra pats logiškiausias dalykas, bet jūs, matau, vadovaujatės išankstiniais nusistatymais, kuriais labai drąsiai kaltinate kitus, ir jūs tikrai nepripažinsit (bent šiame bloge), kad galėjot būti neteisus dėl mūsų objektyvioj realybėj egzistuojančių sąrašų 🙂

  31. vikl Says:

    metrikai iš tiesų yra. Sąrašai – ne. Jei tamstos metrikus vadinate sąrašais – čią tamstų problemos… Metrikų pvz. galite pasižiūrėti internete. Pvz:
    http://www.epaveldas.lt/vbspi/biRecord.do?biRecordId=9900
    http://www.epaveldas.lt/vbspi/biRecord.do?biRecordId=9903

    natūralu, i-nete galite rasti tik senesnius įrašus. Jei mandagiai nueisite pas parapijos kleboną, manau jis jums parodys ir šiuolaikinius metrikus. jie šiek tiek pasikeitė, ta prasme čia pavyzdyje yra XXa. pradžios metrikai, kai katalikai buvo valstybinė religija, tai natūralu kad ir įrašai yra platesni. Dabar surašoma mažiau info, bet idėja ta pati – į metrikus įrašomi ĮVYKIAI. Tai kaip išsivaizduojat krikšto įvykį panaikint? Užtepliot flamasteriu? ar visą tokį lapa išplėšti? 🙂
    Ir kaip išsivaizduojat, kaip valstybės valdininkai turėtų patikrinti tokius įrašus? Kokia nors partina kai surenka pora dešimčių tūkstančių vien parašų ir tai tikrina pora mėnesių ir tai tik parašų, o čia kalba eina apie 6 miljonų arba daugiau įrašų patikrinimą (nes apie vieną žmogų yra keletas įrašų, vienas įrašas gali būti vienoje parapijos knygoje, kitas kitoje parapijoje). Čia reiktų steigti atskirą tarnybą, kuri ištisai dirbtų 10metų ir surytų daugiau lėšų nei yra pati parama…
    ir kaip išsivaizduojate reiktų administruoti bažnyčios dalyvių sąrašus? Juk čia kalba ne apie 20 žmonių, kaip tamstų grupelė, kur visus pažystat vardais, čia kalba apie 3 milijonus žmonių, kurie yra mobilūs: metus gyvena čia – kitus ten… tuomet reiktų atskiro bažnytinio migracijos instituto, kuris fiksuotų kur kas išvyko, būtų prisirašymas prie kiekvienos parapijos… Bažnyčia neturi nei lėšų nei noro užsiiminėti tokiais marazmais.
    Siūlau ir Tamstoms tuo neužsiimti.

  32. Viklui Says:

    Toks vaizdas susidarė, kad jūs visą laiką tiek daug rašėte vien tam, kad įrodytumėte vieną paprastą teiginį: “aš esu labai protingas, išsilavinęs ir apsiskaitęs, jūs naivios nelogiškos feministės!“ . Nekreipiant dėmesio į tai, kad kai kur net pats sau prieštaraujate ir esate pats pilnas išankstinių nusistatymų, tuos pačius dalykus apie kuriuos mes kalbame vadindamas gudresniais pavadinimais. Gerai mes pripažįstame: JŪS ESATE LABAI PROTINGAS. Diskusija baigta.

  33. vikl Says:

    Atsiprašau už visus žodžius, kuriais Jus įžeidžiau. Mano intencija viso labo buvo parodyti, kad negalima visko piešti dviem spalvom, kad bažnyčia yra įvairi, kad Šv.Raštas šauni knyga, kai ją skaitai, kad bažnyčioje pilna veiklos, kai joje dalyvauji… Kad gyvenime visada galima plaukti arba pasroviui, arba ieškoti tiesos… Kad visada šalia mokslo yra psiaudo mokslas, šalia kultūros – psiaudo kultūra, o šalia teologijos – Davinčo kodo gerbėjai…
    Kodėl man tai rūpi? Nes jaučiu, kad Jūsų apostazės aktas viso labo yra jaunatviško protesto forma, o ne sąmoningas mirtino bažnyčios priešo pasiskelbimas. Nes jei esate Bažnyčios priešas, vadinasi ir mano priešas, o aš visai nenoriu turėti priešų… (matyt vyskupėlis taip pat :))
    Esate jauni, gražūs, energingi ir kūrybingi. Linkiu Jums daug gražių ir prasmingų akcijų, tačiau… kam ieškotis priešų???
    Atleiskite vikl’ui už jo įžulumą ir kritiką, bet juk geriau kritikuoti nei likti abejingu, ar ne?

    • linaskranauskas Says:

      Kadangi skaičiau diskusiją, tai galiu pasakyti – meluojate. Jūsų intencija ne “parodyti, kad bažnyčia yra įvairi, o šv.raštas – šauni knyga“ (naujasis testamentas dar pakenčiamas, senasis – totalios sapalionės), o išvadinti šią akciją kvaila ir marazmatiška. Iš esmės būtent dėl to, kad kaip tikintis, negalite pakęsti netikinčių ar.. net ir nenorinčių bažnyčiai priklausyti Tikinčiųjų. tokia ir yra esminė jūsų intencija ir įniršis, verčiantis kitų mąstymą vadinti “jaunatviška protesto forma“. Deja, senatviškos protesto formos, kaip šie jūsų komentarai, yra niekuo nepatrauklesni. Kaltindamas kitų mąstymą ir argumentus “psiaudo mokslu“, turėtumėt bent išmokti žodžio pseudo rašybą, jei tiek dokumentų ir jų kopijų priskaitėte ir prilyginote. O jei kvailinate kitus apie “šventojo“ rašto tikrumą ir pilnumą, ir atitikimą pirminiam tekstui, tai verčiau pakomentuotumėt, kur yra, pvz., Judo evangelija, arba visos kitos, ką reiškia, kad tekstas nuo “kanonų nustatymo nesikeitė“ ir ką reiškia ir kaip atsiranda tie smagieji kanonai, kaip buvo balsuojama, ar moteris turi sielą, kada ir Kodėl buvo ĮVESTAS celibatas ir ar tai yra Jėzaus misquotinimas ir eilinis bažnyčios marazmas, kurių joje yra milijonus kartų daugiau, nei “jaunatviškose protesto formose“.

  34. vikl Says:

    jei atsakysiu i Jūsų klausimus, būsiu apkaltintas “protingumu“, jei neatsakysiu – tamsumu… Esu dar apkaltintas melagingumu, dėl to kad visus teiginius argumentavau!

    bandžiau įtikinti, kad būdami radikalais Jūs taip pat turite vietą bažnyčioje ir tokiu būdu jūs labiau įtakosite bažnyčią nei tapdami jos priešais, tačiau esu apkaltintas netikinčiųjų nekentimu…

    kai žmogus nenori dialogo – jokie argumentai nepadės…

    kagi… mano reikalas buvo pabandyti…
    dabar einu mokintis rašyti psiaudo, nes tamstoms yra garbė pastebėti pašnekovo gramatines klaidas.

  35. Feministinis frontas Says:

    Argumentuotai kalbate? Nejuokaukit.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s


%d bloggers like this: